maandag , september , 20 2021

Slapeloosheid

Af en toe slapen is geen ramp, maar als je nachtenlang slecht slaapt kan er meer aan de hand zijn.

Een slaapdagboek kan een handig hulpmiddel zijn om zelf inzicht te krijgen in je slaappatroon, je slaapgewoontes, de oorzaak van je slapeloosheid. Met dit slaapdagboek, kan je uw slaapklachten met je huisarts bespreken.

Bron: Slaapdagboek CM

Om je slaap te verbeteren kunnen slaaptips en een goede slaaphygiëne je vaak al een heel eind op weg helpen.

Tips voor een goede slaaphygiëne:

  1. Ga op regelmatige tijdstippen gaan slapen en sta op regelmatige tijdstippen op.
  2. Blijf niet meer dan 8 uur in bed liggen.
  3. Bouw overdag fysieke activiteit in.
  4. Beperk het gebruik van alcohol, koffie, cola, ..
  5. Geen zware maaltijden voor het slapengaan
  6. Ontspan ongeveer een uur voor het slapengaan. Een slaapritueel kan hierbij helpen.

aanmelden homepage

Ik we​ns hulp

Vraag gratis ondersteuning door vzw Boeren op een Kruispunt:

Ja, ik wens hulp

Of bel gratis 0800 99 138
Of 09 330 67 43

Top